Secretary General and High Rappresentative for Foreign Affairs

Secretary General and High Rappresentative for Foreign Affairs

sabato 9 maggio 2015

Europe Day - Brussels Strasbourg

Europe Day (9 May ) celebrates peace and unity in Europe . The date is the anniversary of the historic declaration of Schuman . During a speech in Paris , in 1950 , the French Foreign Minister Robert Schuman presented his idea of a new form of political cooperation for Europe , which would make impossible a war between European nations .
The International Parliament for Safety and Peace expresses the best wishes to all European Institutions and population for this important anniversary. 
La festa dell'Europa (9 maggio) celebra la pace e l'unità in Europa. La data è l'anniversario della storica dichiarazione di Schuman. In occasione di un discorso a Parigi, nel 1950, il ministro degli Esteri francese Robert Schuman ha esposto la sua idea di una nuova forma di cooperazione politica per l'Europa, che avrebbe reso impensabile una guerra tra le nazioni europee.
Il Parlamento Mondiale per la Sicurezza e la Pace esprime i migliori auguri a tutte le Istituzioni Europee ed alla sua popolazione per questo importante anniversario.

Nessun commento:

Posta un commento